Liigu edasi põhisisu juurde

Hea klient! Levimas on pankade nimel saadetavad petusõnumid, mille abil püüavad kelmid saada ligipääsu kliendi pangakontole. Kahtluse korral ära ava sõnumiga saadetud veebiaadresse. Loe lisaks.

Liikvel on investeerimiskelmusega telefonikõned

Tänapäeval pole enam võõras olukord, kus oleme suuremal või väiksemal määral kokku puutunud internetis ja telefoni teel levivate petuskeemidega. Lisaks seaduslikele investeerimispakkujatele on mängu tulnud väga mitmeid ebaausaid tegijad, kelle eesmärk on klientide usaldust kuritarvitada.

Juhime tähelepanu, et ka Coop Panga nimel on tehtud petukõne, milles väidetav Coop Panga koostööpartner pakkus kliendile telefoni teel investeerimise võimalust. Kõnes kasutatakse reeglina pealetükkivat tooni, mille eesmärk on panna klient tegema kohest investeerimisotsust. Kui klient teatab, et tal puudub investeerimiseks vaba raha, siis pakutakse ka võimalust laenu taotleda. Klient suunatakse Coop Panga kodulehe kaudu liituma ja pangakontorisse limiite muutma.

Heal kombel oli tegu õnneliku juhusega ja meie tähelepanelik klient sai aru, et asi ei ole õige, ei edastanud koostööpartnerile isiklikke andmeid, vaid võttis otse ühendust Coop Pangaga.

Kuidas käituda, kui oled saanud sellise kõne?

  • Kui saad sellise kõne, tuleks esmalt uurida, kust helistatakse, kes helistab ja milliselt telefoninumbrilt. Lisaks tuleks küsida konkreetse pakkuja veebilehe aadressi ja tutvuda investeerimispakkumise tingimustega.
  • Kindlasti tasuks ka firma nime guugeldada ja uurida, kas kellelgi on olnud antud pakkujaga varasemat kokkupuudet.
  • Kõige olulisem on uurida, kas firma on tõepoolest olemas ja kas ta omab vajalikku tegevusluba Eestis. Seda saab kontrollida Finantsinspektsiooni kodulehelt. Tegevusloa puudumine on kindlasti üks ohumärke, mis tihtipeale võib viidata petuskeemile.
  • Tasuks teadvustada, et igasugune investeerimine on risk ning kindlasti ei ole mõistlik kõne käigus teha investeerimisotsust ja anda enda isiklikke andmeid võhivõõrale.
  • Juhul kui Sul tekib kahtlus, et tegu on petukõnega, teavita sellest kindlasti Coop Panka numbril 669 0966 või kirjuta aadressil klienditugi@cooppank.ee.

Kui juhtub, et oled petukõne käigus või selle järel oma kaardi- või muid isiklikke andmed edastanud või koguni ise neid sisestanud, siis selliseid tehinguid on hiljem väga keeruline vaidlustada ja raha tagasi saada. Seega ole tähelepanelik ja enne andmete jagamist või investeerimisotsuse tegemist mõtle hoolikalt läbi, kas tegemist on usaldusväärse pakkujaga. Vajadusel pea finantsnõu lähedastega või tunnustatud ettevõtetega.

Jaga