Uudised
Coop Pank hakkab kasutama laenuotsuste kiirendamiseks maksuameti andmeid
09.06.2020
Coop Pank hakkas pakkuma võimalust laenutaotluste esitamisel kasutada töökoha ja sissetuleku andmete edastamiseks Maksu- ja Tolliameti andmeid, mis muudab laenu taotlemise mugavamaks ja klient saab vastuse kiiremini.
Coop Panga erakliendi tarbimisfinantseerimise äriliini juht Rasmus Heinla selgitas, et uus lahendus võimaldab Coop Pangal teha laenu taotleva kliendi nõusolekul Maksu- ja Tolliameti andmebaasi automaatse päringu tema töötasu ja muid sissetulekuid puudutava info saamiseks. „Sellisel juhul pole kliendil vaja esitada laenu taotlemisel täiendavaid dokumente oma töötasu kohta ning saame anda kiirema vastuse, kas küsitud laenusumma on jõukohane. Klientidel pole siiski kohustust selliste automaatpäringute lubamiseks,“ lausus Heinla.
Esialgu kasutab Coop Pank uudset lahendust eeskätt väikelaenude väljastamiseks, kuid edaspidi on plaanis hakata seda kasutama ka teiste krediiditoodete puhul.
Coop Pank on lähiajal teinud veel mitu uuendust seoses väikelaenudega. Märtsi alguses lihtsustas Coop Pank laenutaotleja isiku tuvastamist, võimaldades hakata tuvastama kliente Veriffi tehnoloogial põhineva videotuvastuse kaudu. See samm lubab esitada taotlusi ja sõlmida lepinguid ilma pangakontorit külastamata ja leidis palju kasutamist eriolukorra ajal.
Mai lõpus muutis Coop Pank ka eraklientide hinnakirja ja kaotas väikelaenu lepingute ennetähtaegse tagastamise tasu, mis seni ulatus 1 protsendini laenusummast. Muudatuse eesmärk on soodustada klientidel soovi korral väikelaenude võimalikult kiiret tagasimaksmist, sest panga tellimusel läbi viidud väikelaenude uuringu kohaselt soovis kaheksa inimest kümnest võimalust maksta laen tagasi ennetähtaegselt ilma lisakuludeta ning iga teine oli huvitatud sellest, kui saab mõni kuu maksta võimalusel rohkem kui ettenähtud kuumakse.
Rasmus Heinla sõnul nende muudatuste mõju kahesuunaline – ühelt poolt muutub kliendi jaoks kõik lihtsamaks ja kiiremaks, teiselt poolt paraneb laenuotsuste tegemiseks vajalike andmete kvaliteet. „Tehnoloogiste uuenduste positiivne mõju tuli eriti selgelt esile koroonaviirusest tingitud eriolukorra ajal, kui klientidel oli keerulisem pangakontoreid külastada. Samas on kasvanud ka klientide ootused teenuste kiirusele ja kvaliteedile ning püüame neid ootusi igati täita,“ märkis Heinla.