Uudised

Coop Pank pälvis peresõbraliku tööandja kuldmärgise

17.09.2025

Sotsiaalminister Karmen Joller andis Coop Pangale üle peresõbraliku tööandja programmi kuldmärgis.

Coop Panga personalijuht Janika Valliste sõnul on kodumaise panga trumbiks paindlikkus ja inimlikkus. „Tähtis on, et tööandja kuulaks ja mõistaks ning saaks aru, et töötajad on lisaks oma ametile ka lapsevanemad, sõbrad, vabatahtlikud, reisihuvilised ja hobidega inimesed ning see kõik peab mahtuma ööpäeva sisse. Meie kogemus näitab, et just paindlikkus ja ärakuulamine on võtmetähtsusega. Vastu oleme saanud väga lojaalsed ning töörõõmu ja innustust täis töötajad,“ rääkis Janika.

Lisaks Coop Pangale said tänavu kuldmärgise veel Telia Eesti, Bigbank, gotoAndPlay ja NOPE. Hõbemärgise said Finnair Business Service OÜ, AS Eesti Raudtee, Ericsson Eesti AS, Riigikantselei, Tallinna Haridusamet ja Töötukassa, pronksmärgise sai Vastseliina Hooldekodu. Kokku on üheksa aasta jooksul märgise saanud 113 organisatsiooni.

Sotsiaalminister Karmen Jolleri sõnul on paindlikkus ja peresõbralikkus paljude Eesti tööandjate jaoks elementaarne kultuuri osa. Märgis annab töötajale kindlustunde ja aitab töökohta valida.

“Kiidan ja tänan kõiki neid organisatsioonide juhte, kes näitavad töötajatesse hooliva suhtumisega eeskuju. Peresõbralikud tööandjad on muutnud enam kui 40 000 inimese töökeskkonda paremaks ja nende kogemusest on teistel mõndagi õppida,” ütles Joller.

Minister lisas, et riik panustab omalt poolt õigusruumiga. „Näiteks muudame pandlikumaks võimaluse pikemaajalisel haiguslehel olles soovi korral osakoormusega töötada. Samuti on riik loonud võimaluse jagada vanemahüvitist vanemate vahel ning ka vanemahüvitise saaja võib töötada.“

Peresõbraliku tööandja programmi koordinaator Ave Laas Targa Töö Ühingust selgitas, et tänavused lõpetajad paistavad silma järjepidevuse ja valmisolekuga päriselt muuta oma organisatsioonikultuuri. „Nad tõid välja, et programm aitas neid süsteemselt ja samm-sammult edasi liikuda ning julgustas juhtkonda ja töötajaid rohkem koos arutama, millised tegevused korda lähevad ja millised mitte. Väga oluliseks peeti ka mentori tuge ja võrgustiku olemasolu, mis andis enesekindlust. Organisatsioonid kirjeldasid oma teekonda kui õppimist, peegeldamise võimalust ja kinnitust väljastpoolt, et ollakse õigel teel,“ sõnas Laas*.*

Eesti kapitalil põhinev Coop Pank on üks viiest Eestis tegutsevast universaalpangast. Pangal on 221 000 igapäevapanganduse klienti. Coop Pank kasutab jaekaubanduse ja panganduse vahel tekkivat sünergiat ning toob igapäevased pangateenused kodule lähemale. Panga strateegiline omanik on kodumaine kaubanduskett Coop Eesti, mille müügivõrgustikku kuulub 320 kauplust.