31.05.2019
Tänapäeval pole enam võõras olukord, kus oleme suuremal või väiksemal määral kokku puutunud internetis ja telefoni teel levivate petuskeemidega. Lisaks seaduslikele investeerimispakkujatele on mängu tulnud väga mitmeid ebaausaid tegijad, kelle eesmärk on klientide usaldust kuritarvitada.
Juhime tähelepanu, et ka Coop Panga nimel on tehtud petukõne, milles väidetav Coop Panga koostööpartner pakkus kliendile telefoni teel investeerimise võimalust. Kõnes kasutatakse reeglina pealetükkivat tooni, mille eesmärk on panna klient tegema kohest investeerimisotsust. Kui klient teatab, et tal puudub investeerimiseks vaba raha, siis pakutakse ka võimalust laenu taotleda. Klient suunatakse Coop Panga kodulehe kaudu liituma ja pangakontorisse limiite muutma.
Heal kombel oli tegu õnneliku juhusega ja meie tähelepanelik klient sai aru, et asi ei ole õige, ei edastanud koostööpartnerile isiklikke andmeid, vaid võttis otse ühendust Coop Pangaga.
Kuidas käituda, kui oled saanud sellise kõne?
Kui juhtub, et oled petukõne käigus või selle järel oma kaardi- või muid isiklikke andmed edastanud või koguni ise neid sisestanud, siis selliseid tehinguid on hiljem väga keeruline vaidlustada ja raha tagasi saada. Seega ole tähelepanelik ja enne andmete jagamist või investeerimisotsuse tegemist mõtle hoolikalt läbi, kas tegemist on usaldusväärse pakkujaga. Vajadusel pea finantsnõu lähedastega või tunnustatud ettevõtetega.