Avalehele
  • Eraklient
  • Äriklient
  • Investor
  • Coop Pank
  • Info ja Abi
  • Coop
  • ET
  • EN
  • RU
InternetipankTule kliendiks
  • Coop Pangast
  • Meie panus
  • Tule tööle
  • Kõneisikud
  • Uudised
  • Blogipostitused
  • Taskuhäälingud
  • Pakkumised

Coop Pank

  • Tule tööle
  • Tule kliendiks
  • Tule ärikliendiks
  • Liidestused
  • Avatud panganduse platvorm

Juriidiline info

  • Panga tingimused
  • Tunneme oma klienti põhimõte
  • Kliendiandmete töötlemine
  • Küpsiste kasutamine

Info ja abi

  • Pangakontorid
  • Tingimused ja hinnakirjad
  • Hoiuste intressid
  • Valuutakursid
  • Turvalisus ja pettused
  • Korduvad küsimused
  • Arveldusteenuste üleviimine

Klienditugi

669 0966
E-R 08.30-19.00

klienditugi@cooppank.ee

Pangakaardi ja internetipanga sulgemine (ööpäevaringselt): 669 0966

Coop Pank
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Linkedin
Coop Pank AS, Maakri 30, 15014 Tallinn, Registrikood: 10237832, SWIFT/BIC: EKRDEE22

Oled finantsteenuseid pakkuvate ettevõtete Coop Pank AS, Coop Liising AS ja kindlustuse turustamisega tegeleva ettevõtte Coop Kindlustusmaakler AS veebilehel. Enne mis tahes lepingu sõlmimist tutvu vastava teenuse tingimustega ja vajadusel konsulteeri asjatundjaga. Veebilehe kasutamist jätkates nõustud  veebilehe kasutajatingimustega .

    Uudised

    Pettuste vältimiseks veendu alati, mida Sa oma PIN-koodiga kinnitad.

    Ole valvas, sest petturil on mitu nägu

    30.07.2025

    Politsei- ja Piirivalveameti andmetel kaotasid Eesti inimesed poole aasta jooksul petturitele ligi 7,6 miljonit eurot, millest enam kui 4,5 miljonit moodustasid telefonipettused. Ainuüksi juunikuu jooksul jäid inimesed telefonipettuste tõttu ilma enam kui 2 miljonist eurost, selgub Eesti Pangaliidu uudisest.

    Üheks suurimaks ohuks on hetkel kujunenud telefonipettused, mille käigus helistatakse inimestele Tervisekassa nimel. „Oleme ka märganud, et antud petukõnesid tehakse täpsemalt sihituna inimestele, kes on tegutseva ettevõtte juhtorgani liikmed. Seetõttu tühjendatakse pettuse ohvritel nii eraisiku kui ka ettevõtte kontod ja tekitatakse võimalusel ka lisakohustused laenude näol, mis samuti kontolt välja võetakse,“ sõnas Pangaliidu pettuste ennetamise toimkonna juht Veiko Kiik.

    Konto kaaperdamist võimaldab see, et petiste juhiste alusel on kliendid loonud PIN-koode sisestades endale uue Smart-ID konto, mis on kurjategijate käsutuses ja annab neile täieliku kontrolli kliendi elektroonilise idenditeedi üle. Kiige sõnul suurendab antud petuskeemi ohtlikkust muu hulgas see, et erinevalt varasemast tehakse kõnesid puhtas eesti keeles. Petised teavad kliendi isikukoodi ning ka seda, kas ta kasutab Smart-IDd või Mobiil-IDd. Kuigi antud info on avalikult tuvastatav, aitab see suurendada petiste usaldusväärsust.

    Väidetavalt Tervisekassast tuleva kõne käigus palutakse inimesel valida, kas kasutada väidetavat ravihüvitise jääki hambaraviks või retseptiravimite soodustuseks. Otsus palutakse kinnitada Mobiil-ID või Smart-IDga, antud sõnum saadetakse RIA nimel.

    Seejärel saab sama inimene kõne väidetavalt panga IT- või turvaosakonnast, milles uuritakse, kas talle on eelnevalt helistatud ning palutakse avastatud kahtlase tehingu peatamiseks sisestada oma PIN-koodid. Kõne käigus palutakse klientidel infot antud vestluse kohta varjata, kuna väidetavalt on tuvastatud pahatahtlik pangatöötaja, kes on kliendi kontot tühjendamas ning salaoperatsioonis koostöös pangaga on võimalik aidata petis tabada.

    Kelmid õpetavad ehtsale pangatöötajale valetama

    Kõnesid tehakse sageli rakenduse WhatsApp vahendusel, klienti ollakse valmis vajalike toimingute läbiviimisel abistama ja selleks juhendatakse teda alla laadima ka ekraanijagajat (nt AnyDesk). Klienti töödeldakse kõne käigus ka selliselt, et kui talle päriselt pangast helistatakse ja küsitakse infot pettusekahtluse tõttu peatatud makse kohta, siis järgivad nad petturitelt saadud juhiseid ja valetavad, et tehing on nende tehtud ning kõik on korras. Päris pangatöötaja suhtes ollakse üleolevad ja umbusklikud.

    „Juhime klientide tähelepanu sellele, et pangad või Tervisekassa ei kontakteeru klientidega kunagi WhatsAppi ega muude suhtlusrakenduste vahendusel ega palu oma seadme ekraani jagada. Samuti ei kaasa pangad kliente salaoperatsioonidesse pahatahtliku pangatöötaja tabamiseks“ lisas Kiik.

    Pangaliit kutsub erinevaid pettuseliike ära tundma

    Pangaliit alustas 26. mail pettuste tõkestamise kampaaniat „Petturil on mitu nägu“, mille eesmärk on tõsta inimeste teadlikkust erinevatest küber- ja telefonipettuste skeemidest ning meelde tuletada, et igas olukorras, mis puudutab raha, tuleks rahulikult järele mõelda ja võtta aega kontrollimiseks, mitte tegutseda ülepeakaela.

    Lisaks Pangaliidu liikmespankadele rahastavad kampaaniat „Petturil on mitu nägu“, ka sideettevõtted Telia, Elisa ja Tele2. Kampaania leiab aset kahes osas, millest esimene toimub 26. maist 22. juunini ja teine sügisel. Selle aja jooksul saavad inimesed finantspettuste kohta infot tele-, raadio-, trüki- ja sotsiaalmeediast, otsepostituste brošüüridest ning internetist.

    Oma andmete kaitsmiseks:

    • Veendu, mida Sa oma PIN-koodiga kinnitad
    • Hoia oma PIN-koode ja pangakaardi andmed enda teada
    • Ära kinnita toiminguid, mida Sa ise ei ole algatanud
    • Toiminguteks lae alla Coop Panga mobiiliäpp või sisene internetipanka läbi ametlikku aadressi https://i.cooppank.ee/
    • Ära usalda Sinule tundmatuid veebilehti, programme, linke ega isikuid.

    Loe lähemalt, kuidas pettust ära tunda ja ennast kaitsta veebilehelt: https://pettuseinfo.ee/

    Tutvu ka meie juhistega „Kuidas käituda pettuste puhul?“

    Jaga:

    Viimased uudised

    30.07.2025

    Millele kulub keskmise eestlase palgaraha?

    29.07.2025

    Galerii: Jõgevamaal avati 11 miljonit maksev Eesti suurim söödatehas

    16.07.2025

    Coop Pank avas Viljandis uue ja avarama kontori

    Vaata kõiki