Liigu edasi põhisisu juurde

Hea klient! Anname teada, et 20. märtsil ajavahemikus 06.00-08.00 teostame kodulehel plaanilisi hooldustöid. Meie interneti- ja mobiilipank töötavad tavapäraselt. Palume vabandust võimalike ebamugavuste pärast.

Turvalisus

Sinu andmete turvalisus on meile oluline!

Oma andmete kaitsmiseks:

  • Veendu, mida Sa oma PIN-koodiga kinnitad.
  • Hoia oma PIN-koode ja pangakaardi andmed enda teada.
  • Ära kinnita toiminguid, mida Sa ise ei ole algatanud.
  • Toiminguteks lae alla Coop Panga mobiiliäpp või sisene internetipanka läbi ametlikku aadressi https://i.cooppank.ee/
  • Ära usalda Sinule tundmatuid veebilehti, programme, linke ega isikuid (isegi kui nad telefoni teel väidavad end olevat pangatöötajad või politseinikud).

Käitumine pettuse puhul


Teata õngitsuslehest

Soovitused turvalisteks toiminguteks

  • Jälgi, et panka sisenemisel küsitakse PIN1 koodi, mitte PIN2 koodi.
  • Võimalusel väldi pangatoimingute tegemist seadmetes, mis ei ole Sinu omad (avalik arvuti, internetikiosk, sõbra seade). Kui seda pole võimalik vältida, tuleb olla eriti hoolas ja mitte jätta arvutit järelevalveta, kui oled internetipanka sisse logitud.
  • Väldi internetipanga kasutamist kaitsmata avalikust internetivõrgust. Võimalusel tekita pigem traadita internetivõrk enda mobiiltelefoni abiga.
  • Määra mõistlikud limiidid raha väljavõtmiseks, ülekanneteks ja kaardiga tehtavateks tehinguteks.
  • Automaatsete maksete seadistamisel sea kõige madalam vajalik makselimiit, seda nii internetipangas kui ka kontoris lepingut sõlmides.
  • Kasutades internetipanka sisenemiseks e-kirjas või sõnumis olevaid linke veendu enne sisselogimist kindlasti, et Sind on suunatud Coop Panga ametlikule veebiaadressile. Veebiaadress on nimekujul https://www.cooppank.ee.
  • Kontrolli aeg-ajalt üle internetipanga kasutamiseks antud volitused - kui oled andnud kellelegi teisele voli kasutada enda nimel netipanga teenuseid.
  • Veendu, et arve, mida tasud, on õige. Vaata, et maksad saadud toote või teenuse eest õigesse kohta. Tähelepanu tasub pöörata IBAN-is olevale riigi tunnusele ning võimalusel võrdle IBAN-it varem samale teenusepakkujale tehtud maksete IBAN-iga.
  • Internetis maksete sooritamisel eelista Eesti e-kaupluste ja teenusepakkujate puhul krediitkaardi andmete sisestamise asemel pangalinki. Mujalt maailmast ostes tasub eelistada mõne tuntud maksevahendaja (näiteks PayPal) abi – see annab täiendava turvagarantii tundmatutelt e-teenuste osutajatelt või e-poodnikelt ostes.
  • Eelista internetioste tehes tuntud teenuseosutajaid ja e-poode.
  • Võimalusel väldi kaardiandmete sisestamist tundmatute veebipoodide lehtedele.
  • Võimalusel ära tee internetioste seadmetes, mis ei ole Sinu omad (avalik arvuti, internetikiosk, sõbra seade). Kui seda pole võimalik vältida, tuleb olla eriti hoolas ja mitte jätta võõrast arvutit  järelevalveta, kui oled internetipanka sisse logitud.
  • Internetipood ei tohi mitte mingil juhul küsida Sinu kodupanka sisselogimiseks vajalikke koode. Ära kunagi sisestada panka logimise koode ühegi teise teenusepakkuja või poe veebilehele!
  • Ole ettevaatlik "mustal reedel" ja "küberesmaspäeval" ostude tegemisel. Ülisoodsad pakkumised tundmatutelt müüjatelt võivad eriti neil ostlemisele suunatud päevadel tähelepanu hajutada ja tuua kaasa pettuse ohvriks langemise.
  • Ära kunagi postita pilte enda või kellegi teise maksekaardist internetti või sotsiaalmeediasse.
  • Ära lase kaarti silmist.
  • Kaardimakset sooritades jälgi, et keegi ei näeks, kuidas PIN-koodi sisestad. Vajadusel varja PIN-koodi sisestamist käega.
  • Veendu enne viipemaksega tasumist, et tasutav summa on õige.
  • Ära kunagi hoia ühegi pangakaardi PIN-koodi rahakotis, veel vähem kaardi küljes.
  • Teavita kaotatud või varastatud kaardist kohe panka. Kui kohe kaardi sulged, väheneb oluliselt võimalus, et keegi saab omavolitseda Sinu pangakontol oleva rahaga.
  • Kui maksad kaardiga, uuri enne makseterminali. Ettevaatlik tasub olla, kui selle küljes on mingeid kummalisi seadmeid – nendega võidakse proovida kopeerida Sinu kaardi andmeid.
  • Kui oled viipekaardi omanik, sea viipemaksetele mõistlikud limiidid. Kui Sa viipemakseid teha ei soovi, sulge kaardil see võimalus.
  • PIN-kood on isiklik ja salajane! Ära jaga seda kellegi teisega ega hoia seda rahakotis kaardiga koos.
  • Sularaha välja võttes jälgi, et keegi ei näeks, kuidas PIN-koodi pangaautomaati sisestad. Vajadusel varja PIN-koodi sisestamist käega.
  • Hoia oma pangakontol toimuval silma peal! Jälgi regulaarselt internetipangas oma konto väljavõtet, veendumaks, et keegi teine ei ole Sinu teadmata sealt raha välja võtnud.
  • Veendu, et pangakaart leiab pärast automaadis tehtud toiminguid tee tagasi rahakotti.
  • Kui märkad pangaautomaadi küljes midagi ebatavalist, näiteks liimijälgi kaardipilu juures või seda, et klaviatuur on ebatavalise kujuga, siis hoidu kaardi sisestamisest ning võta kohe ühendust pangaga.
  • Teavita kaotatud või varastatud kaardist kohe panka. Kui kohe kaardi sulged, väheneb oluliselt võimalus, et keegi saab omavolitseda sinu pangakontol oleva rahaga.
  • Võimalusel seadista oma telefon nii, et selle kaotamisel oleks võimalik ka distantsilt telefoni sisu kustutada.
  • Turva oma nutitelefon PIN-koodi või salasõnaga. Kasuta seadistust, mis ei kuva PIN-koodi sisestamisel ekraanile.
  • Ära vali telefoni PIN-koodiks iseenda või pereliikme sünnipäeva või muud lihtsalt ära arvatavat numbrit.
  • Kui kasutasid panka mobiiliäpiga ja nutitelefon kadus või varastati ära, teavita sellest ka panka.
  • Kui Wi-Fit, Bluetooth’i ja NFC’d ei ole parajasti vaja, lülita need välja. Lisaks turvalisuse suurendamisele aitab see hoida ka telefoni akut.
  • Uuenda oma telefoni tarkvara regulaarselt ning paigalda alati kõige värskemad turvauuendused.

Lisaks Mobiil-ID-le ja Smart-ID-le saab nüüdsest panga mobiiliäppi või internetipanka sisselogimiseks ning maksete kinnitamiseks kasutada ka enda biomeetrilisi andmeid ehk sõmejälge või näotuvastust oma nutiseadmes.

  • Mobiil-ID ja Smart-ID PIN-koode tohib sisesta vaid oma telefoni vastavas rakenduses!
  • Mobiil-ID ja Smart-ID kasutamisel jälgi alati, et telefonis enne kinnitamist näidatav kontrollkood vastaks interneti- või mobiilipanga lehel kuvatud koodile.
  • Mobiil-ID ja Smart-ID kasutamisel veendu alati, mis toimingut Sa kinnitad: telefoni ekraanil on näha nii teenuse nimetus kui lühike toimingu kirjeldus.
  • Juhul, kui Sa ei ole tehingut algatanud, kuid saad Mobiil-ID või Smart-ID parooli küsiva teavituse, ära kunagi sisesta oma PIN-koodi! Tõenäoliselt on tegemist kas pettuskatse või teise kasutaja veaga oma kasutajanime sisestamisel.
  • Smart-ID iseteenindusportaalis on võimalik näha ning vajadusel sulgeda oma kehtivaid Smart-ID lepinguid. Aeg-ajalt oleks mõistlik oma Smart-ID lepingutel silma peal hoida. Kahtlaste lepingute leidmisel tasuks kindlasti pöörduda Sertifitseerimiskeskuse või politsei poole.
  • ID-kaardi kaotamise või varguse(kahtluse) korral helista kohe ID-kaardi abiliinile 1777. Alustuseks peata sertifikaadid – siis ei saa keegi Sinu kaarti elektrooniliselt kasutada. Sulge kaart lõplikult, kui oled selle kadumises veendunud.
  • Kui kasutad Mobiil-ID, siis helista telefoni kaotuse või varguse korral kohe ka ID-kaardi abiliinile 1777. Alustuseks peata sertifikaadid – siis ei saa keegi Sinu Mobiil-ID-d kasutada. Sulge Mobiil-ID lõplikult, kui oled telefoni kadumises veendunud.
  • Ära vali ID-kaardi, Mobiil-ID või Smart-ID PIN-koodiks iseenda või pereliikme sünnipäeva või muud lihtsalt ära arvatavat numbrit.
  • Ära hoia ID-kaarti ja selle PIN-koode samas sahtlis või rahakotis.
  • Ära hoida Mobiil-ID või Smart-ID PIN-koode telefonis lihtsalt leitavana kontaktide seas.
  • Jälgi, et su internetiga ühendatud seadmed (arvutid, nutitelefonid, tahvelarvutid, tolmuimejad, turvakaamerad ) omaksid alati kõige uuemat tarkvara. Ära ignoreeri seadme meeldetuletusi uus tarkvara alla laadida ega lükka pikalt edasi uuendusi, mida seade palub teha.
  • Võimalusel kasuta viirusetõrje tarkvara (eriti Windows’i arvutites). Kui aga juba kasutad, siis jälgi, et tarkvara uueneks automaatselt. Viirusetõrje uueneb reeglina mitu korda päevas!
  • Loo oma arvutites eraldi ilma administraatoriõigusteta kasutajakontod igapäevakasutuseks. Tee oma igapäevatoiminguid tavakasutaja õigustes – nii väheneb risk, et keegi Sinu seadmetesse sisse häkib ja Su andmeid kurjasti kasutab. Kui leibkonnas on vähem kogenud arvutikasutajaid (eriti lapsed, eakamad inimesed), on nende puhul selle reegli järgimine eriti oluline.
  • Kui paigaldad oma arvutisse tarkvara, jälgi selle päritolu: kommertstarkvara lae alla ainult tootja ametlikult veebilehelt. Vaba tarkvara kasutades usalda vaid selliseid, mille lähtekood on avalik. Väldi vahendajaid, kelle seos tootjaga pole selge.

Kui olete sattunud pettuse ohvriks ja 3-isikutele on teatavaks saanud tuvastuvahendite PIN-id, siis esimese võimalusena peatage ID-kaardi sertfikaadid, muutke ära mobiil-ID PIN-id ja kustutage olemasolev smart-ID konto. Lisaks tehke avaldus politseisse ja teavitage panka- telefonil 669 0966 ( E-R 8:30-19:00) või saates pangateate internetipangast või pöördudes isikut tõendava dokumendi alusel lähimasse Coop Panga kontorisse.