Taskuhäälingud

ÖÖD House juht Andreas Tiik ja saatejuht Simo Sepp.

Lihtsalt rahast: kuidas panna suvine majutusäri enda kasuks tööle?

31.07.2025

Suvi pakub häid elamusi nii Eestis puhkajatele kui majutusäride pidajatele. Samas tähendavad kõrgemad hinnad ja tihenev konkurents, et meeldiva elamuse jaoks tuleb pakkuda enamat kui lihtsalt öömaja. Coop Panga taskuhäälingus „Lihtsalt rahast“ jagab ÖÖD House juht ja kaasasutaja Andreas Tiik oma kogemusi Eestis puhkamise ja majutusettevõtte arendamise kohta. Saadet juhib Simo Sepp.

Eesti muutub üha populaarsemaks turismisihtkohaks nii välismaalaste kui kohalike seas, iseäranis suvisel ajal, mil Lõuna-Euroopas on temperatuurid väga kõrged. Seetõttu jõuab Baltikum huviorbiiti neile, kes hindavad siinset loodust ja leebemat kliimat. „Nii palju saksa keelt ei ole ma suviti ammu kuulnud kui see aasta,“ näitlikustab Tiik.

Ta toob välja, et klassikalistel suvistel majutusäridel on tekkinud väikestviisi küllastumus ja neil on varasemast keerulisem kliente meelitada, kuna pelgalt öömaja asemel soovitakse rohkem kogeda elamusi. „Alles mõni nädal tagasi kuulsin, et Marriott tuleb välja uue elamusmajutuse platvormiga, kus otsitakse uudsust ja erilisi lahendusi,“ sõnab Tiik.

Uue äri püstipanemisel tuleb ettevõtjal läbi mõelda ka rahastusvõimalused. Kui algusaegadel tuli ÖÖDil esmalt toetuda pere ja sõprade abile, siis ettevõtte arenedes on rahastusvõimaluste ampluaa märgatavalt kasvanud. Näiteks pakub Coop Pank ärilaene Eestis tegutsevatele ettevõtetele, sealhulgas neile, kes tegutsevad majutus- või turismivaldkonnas.

Saates räägitakse veel ka sellest, millised on olnud ÖÖDi õppetunnid äri luues ja kasvatades, kuidas on suudetud luua tugevat brändi ja jõuda sellega Eesti kõrval ka välismaale, milline on Eesti inimeste huvi looduses ööbimise vastu ning kuidas kohalik kogukond saab uute majutuskohtadega areneda.

Kuula saadet Delfist või Spotifyst!