Tunneme oma klienti
Soovime olla Sinu usaldusväärne partner. Parima kliendisuhte hoidmiseks on oluline, et Sinu andmed pangas on alati ajakohased ning vajadusel küsib pank lisainformatsiooni ka konkreetse tehingu kohta.
Soovime olla Sinu usaldusväärne partner. Parima kliendisuhte hoidmiseks on oluline, et Sinu andmed pangas on alati ajakohased ning vajadusel küsib pank lisainformatsiooni ka konkreetse tehingu kohta.
Seadused nõuavad pangalt seda, et pank tunneks oma klienti. Peame järgima "tunne oma klienti" põhimõtet. Seda põhimõtet täites ning klientidelt andmeid küsides tegutseme ennekõike Sinu parimates huvides. Soovime olla Sinu usaldusväärne partner. Parima kliendisuhte hoidmiseks on oluline, et Sinu andmed pangas on alati ajakohased ning vajadusel küsib pank lisainformatsiooni ka konkreetse tehingu kohta.
„Tunne oma klienti” põhimõte tuleneb järgnevatest õigusnormidest:
Kõik pangad kontrollivad ja neil on õigus ning kohustus vastavalt rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusele kontrollida klientide varade päritolu. Pank on kohustatud mõistma nii seda, kuidas klient on olemasoleva vara teeninud, kui teatud olukordades ka seda, kust konkreetses tehingus kasutatud vahendid pärinevad. Saades pangalt vastava kirja, on kõige lihtsam kirjutada pangale, kuidas olete raha omanikuks saanud ja lisada juurde võimalusel seda tõestavad dokumendid. Dokumentideks võivad olla näiteks teise panga konto väljavõte, vara ostu-müügi leping, pärimisdokumendid, laenulepingud jne.
Iga kliendi käest küsib pank lisaks kehtivale isikut tõendavale dokumendile ja kontaktandmetele veel lisainfot, näiteks:
Andmeid saad uuendada meie internetipangas või külastades Coop Panga kontorit (kontorite asukohad leiad siit).
On tavapärane, et andmed võivad ajas muutuda. Seetõttu soovitame alati oma andmed üle vaadata kohe, kui need on muutunud või kui pank küsib. Vaid nii saame hoida Sinu jaoks olulist infot alati ajakohasena.
Coop Pank käsitleb kõiki andmeid konfidentsiaalsena. Kliendi andmeid võime edastada vaid seaduses sätestatud juhtudel.
Teatud juhtudel, kui kliendid ei anna pangale piisavalt teavet, ei ole meil võimalust pakkuda soovitud teenust.
Ametikohad | Näited |
---|---|
Riigipead, valitsusjuhid, ministrid ja ase- või abiministrid |
President, peaminister, minister, abiminister, kantsler, Euroopa Liidu institutsioonide juhid (nt Euroopa Komisjoni volinikud) |
Parlamendiliikmed või sarnaste |
Riigikogu liige, Euroopa Parlamendi liikmed |
Erakondade juhtorganite liikmed |
Riigikokku kuuluva erakonna juhatus/eestseisus |
Ülemkohtute ja riigikohtu liikmed |
Riigikohtu kohtunik, Euroopa Liidu kohtu kohtunik |
Riigikontrolli ja keskpankade |
Riigikontrolör, Eesti Panga president, Euroopa Kontrollikoja liige, Eesti Panga nõukogu liikmed |
Suursaadikud ja asjurid |
|
Kaitsejõudude kõrgemad ohvitserid |
Kaitseväe juhataja, Kaitseliidu ülem, kaitseväe peastaabi ülem, kaitseväe juhataja asetäitja |
Riigiettevõtete juhatuse ning |
Enam kui 50%-lise riigi osalusega äriühingu juhatuse liige, nõukogu liige |
Muu isik, kes täidab avaliku võimu olulisi ülesandeid |
Tallinna, Tartu, Pärnu, Narva, Kohtla-Järve, Jõhvi linnapea, abilinnapea või sarnast ametikohta täitev isik, volikogu esimees |
Rahvusvaheliste organisatsioonide juhid, juhi asetäitjad ja juhtorgani liikmed või samaväärseid ülesandeid täitvad isikud, kes ei ole kesk- või alamastme ametniku staatuses |
ÜRO, NATO |