Liigu edasi põhisisu juurde

Coop Pank näitas eelmisel aastal korralikku kasvu

Kodumaisel kapitalil põhinev Coop Pank kasvatas eelmisel aastal kõigi olulisemate äriliinide tegevusmahte, suurendas era- ja äriklientide arvu ning kolmekordistas pangandustegevustest teenitud kasumi.

Coop Panga igapäevapanganduse kliendiarv kasvas 2018. aastal 9000 võrra ja ulatus aasta lõpuks 45 000-ni. Panga laenuportfell kasvas samal ajal 37 protsenti, ulatudes detsembri lõpuks 335 miljoni euroni. Hoiuste maht kasvas aastaga 22 protsenti, ulatudes 385 miljoni euroni.

Coop Pank teenis 2018. aastal 4,75 miljonit eurot kasumit. 2017. aastal oli kontserni kasum kokku 4,5 miljonit eurot, mis sisaldas 2,9 miljoni euro väärtuses kinnisvara müügist arvestatud erakorralisi tulusid. Erakorralisi tulusid kõrvale jättes kasvas Coop Panga pangandustegevusest teenitud kasum eelmise aastaga võrreldes kolm korda. Panga omakapitali tootlus oli 10 protsenti.

Pangandustegevusest saadud äritulud suurenesid aastaga 37 protsenti eelkõige intressitulude arvelt. Tegevuskulud kasvasid samal ajal 18 protsenti eelkõige personalikulude arvelt. Laenuportfelli kvaliteet püsis väga hea ning provisjone tehti samas mahus aasta varasemaga.

Coop Pangal oli aasta lõpuks üle Eesti 16 kontorit ja 29 pangapunkti. Alates eelmisest suvest saab kõigis 350 Coopi kaupluses Coop Panga kaardiga ilma lisatasudeta sularaha välja võtta.

Coop Panga juhatuse esimees Margus Rink lausus, et 2018. aasta oli Coop Panga jaoks edukas, sest kasvatati oluliselt tegevusmahte, teeniti korralik kasum ning tugevdati Coop Panga positsiooni ühena viiest Eestis tegutsevast universaalpangast.

Margus Rink: „Kõige olulisem, et oleme eristuva strateegiaga pälvinud klientide tähelepanu ning järjest rohkem inimesi valib kodumaise Coop Panga ka oma rahaasjade kodupangaks ehk toob meie juurde oma sissetuleku ning igapäevased arveldused. Kokku võitsime eelmisel aastal juurde 9000 klienti, mis tähendab, et alates hetkest, kui Coop Eesti ostis pangas enamusosaluse ja kujundas ümber varasema äristrateegia, on meie igapäevapanganduse kliendibaas kasvanud 15 000 kliendi ehk poole võrra. Lisaks ületas eelmisel aastal meie Säästukaart Pluss maksekaardi kasutajate arv 100 000 piiri.

Panga tegevusmahtude kasvu vedasid meie finantseerimisega tegelevad äriliinid – ärilaen, kodulaen, tarbimislaen ja liising, mis on üldise tugeva majanduskeskkonna taustal ootuspärane. Kiire kasvu finantseerimiseks kaasasime aasta jooksul platvormi Raisin vahendusel umbes 50 miljoni euro ulatuses hoiuseid ka Saksa ja Austria turult ning 15 miljoni euro ulatuses institutsionaalsete investorite raha.“

Jaga