Liigu edasi põhisisu juurde

Hea klient! Levimas on pankade nimel saadetavad petusõnumid, mille abil püüavad kelmid saada ligipääsu kliendi pangakontole. Kahtluse korral ära ava sõnumiga saadetud veebiaadresse. Loe lisaks.

Kliendilood: küla, mis ulatab lastele abikäe

Coop Pank soovib olla osa kohalikest edulugudest. Meie äriklientide hulgas on palju neid, kes teevad eestlaste igapäevaelu paremaks ning loovad väärtust. Seekord räägime SOS Lasteküla tegemistest sealse tegevjuhi Margus Oroga.

Öeldakse, et lapse kasvatamiseks on vaja tervet küla. SOS Lasteküla jõuab täna sadade lasteni, aidates neil kasvada eakohastes tingimustes.

Räägi palun, millega SOS Lasteküla tegeleb.

SOS Lasteküla tegeleb mitmete asjadega – kõige sellega, mis puudutab Eestimaa lapsi ja peresid, kes ühel või teisel põhjusel on sattunud olukrorda, kus nad abi vajavad. SOS Lasteküla pole ammu enam lasteküla, vaid see on bränd. Märk, mille all on terve rida erinevaid teenuseid, mida lastele-peredele pakume.

Kus te lapsi aitate ning paljude lasteni te oma töös jõuate?

SOS Lasteküla on heategevusorganisatsioon Eestimaal, mis alustas oma tegevust 1992. aastal. 1994. aastal sai valmis meie esimene lasteküla, aga tänaseks ei ole SOS lasteküla enam pelgalt nendes külades paiknev heategevusorganisatsioon, vaid tegelikult oleme laiali igal pool Eestimaal ja erinevates vormides, erinevate teenustega ja kui vaatame eelmisesse aastasse, siis meie käest sai abi keskeltläbi 700 last, kes seda vajasid.

Coop Panga missioon on viia elu edasi igas Eestimaa nurgas. Kuidas aga SOS Lasteküla saab viia elu edasi igas Eestimaa nurgas?

Meie missioon on samamoodi viia elu edasi igas Eestimaa nurgas. Keskendume eelkõige abivajavatele peredele ja lastele, et ka nemad saaksid elada täisväärtuslikku elu. Kui ühes või teises peres on tekkinud mingisugune probleem, kus laps vajab teistsugust elukeskkonda, kus perevanemad – nende bioloogilised emad ja isad vajavad teistsugust elukeskkonda, siis me neid selles aitame. Ja SOS Lasteküla seda missiooni täites ongi läinud ju Eestimaa erinevatesse kohtadesse – oleme Valga- ja Võrumaal, Põlvamaal, Ida-Virumaal, oleme ka Kesk-Eestis. Katame peaaegu kõiki kohti, väljaarvatud saared, aga mitu meie perevanemat on saartelt pärit. Seega võime öelda, et aitame elu edasi viia selliselt, et oleme Eestimaa erinevates kohtades esindatud, olemas ja teeme oma tööd, mis vajab hädasti tegemist.

Kuidas te igale poole jõuate?

SOS Lasteküla aitab elu edasi viia nii, et meie töötajad on Eestimaal laiali. Ehk siis meie tänased töötajad on perevanemad, suure südamega inimesed, kes on valmis enda hoole alla võtma lapsi, kelle bioloogilised vanemad ei ole saanud erinevatel põhjustel laste eakohast arengut ja heaolu tagada. On hea tunda, et on olemas inimesed, kes on valmis selle vastutuse enda õlule võtma. Kõik need suure südame ja tegutsemistahtega inimesed elavad Eestimaal. Aitame lapsed ja pered kokku viia ning kanname nende eest hoolt.

Mis on olnud teie edu võti selle kolmekümne aasta jooksul?

Meie edu võti on inimesed – suure südamega inimesed. Üks asi on teha tööd, aga teine asi on tegelikult mõista neid väikeseid inimesi või katkiseid peresid ja leida nende jaoks lahendused. SOS Lasteküla töötajad on meie juurde tulnud ja võtnud rolli ning kohustuse teha midagi enamat kui võibolla ühiskond nende käest nõuab ja aidanud lapsed elus edasi. Aastakümnetega oleme näinud enda juures sirgumas pea 2000 last. Loodan, et meie perevanemad on neile andnud kaasa eluks selle, et nendest tuleks toimetulevad ühiskonna liikmed ja nende peredes ei korduks varasemad käitumismustrid.

Teine edu komponent on kindlasti aastatepikkune valdkonna kogemus. Kuulumine rahvusvahelisse organisatsiooni ning meie kasutada on teiste riikide parimad praktikad, mida saame Eestis implemnteerida.

Palun selgita, mis on sova.ee keskkond.

Sova.ee on üks meie teenustest, mis on minu arvates väga innovaatiline. Me teame, kus on meie lapsed täna – nad chativad, nad on telefonis, nad teevad midagi seal – ja me lähenesime sellele, et lapsi kaasata nende võimaluste avardamiseks ning lõime chati keskkonna, kus nad saavad oma muredest teada anda. See on mõeldud eelkõige vanusele 7-15, kes saavad meile päeval mingi mure tekkides kirjutada – on siis emal ja isal midagi pahasti, lapsel on läinud kuidagi halvasti, koolis on mingisugune kiusamine. Sellistel juhtudel on see chat see koht, mis aitab. Selle taga on hulk spetsialiste, kes lähtuvalt mure spetsiifikast alustavad tema jaoks mure lahendamist.

Milline on olnud koostöö Coop Pangaga?

Koostöö on olnud tegelikult pikaajaline, juba sellest hetkest, kui Coop Pank loodi. Mäletan esimesi kohtumisi Coop Panga kontoris ja meenub seegi, kuidas sealt käima läksime. Võin öelda, et need on olnud väga eritasemelised koostööd ja loomulikult ka see, et Coop Pank püüab erinevates kohtades pakkuda inimestele erinevaid võimalusi. Arvan, et üks suur võimalus, mis meile Coop Panga poolt on pakutud, on see, et olete võtnud meid oma partneriks ehk siis teie kaudu tihtipeale räägivad inimesed meiega. Näiteks läbi annetuste. Teisalt kas või see praegune projekt siin. Tänu sellele muutume Coop Panga klientidele nähtavaks ja kasvab teadlikkus sellest, millega heategevusorganisatsioon SOS Lasteküla tegeleb.

Kuidas saavad teised ettevõtted või ka eraisikud teie tegevusse oma panust anda?

SOS Lasteküla on igasuguse abi eest südamest tänulik ning kui meil tegelevad sotsiaalvaldkonna spetsialistid, siis vastav kompetents laste ja perede jõustamiseks on olemas. Sageli jäävad aga head teod vahendite puudumise tõttu seisma või kasvavad aeglustatud kiirusel. Siinkohal saavadki appi tulla ettevõtted ja eraisikud ning vormistada püsiannetus meie kodulehel. Igakuine 5-eurone annetus võib tunduda küll väike, kuid aastas teeb see 60 eurot. Selle summa eest saab laps juba väga vajalikku erialaspetsialisti (psühholoogi, psühhiaatri, logopeedi) abi. Üksi ei suuda me maailma päästa, kuid kui igaüks meist väikese panuse annab, saavutame palju. Vaata lähemalt sos-lastekyla.ee.

SOS_Coop_panga_video

Jaga

Teised postitused

Kuidas on kõige targem arveid ühest pangast teise viia?

Püsimaksega e-arved on mugav viis oma igapäevaseid rahaasju korras hoida. Kui aga tekib plaan vahetada kodupanka, siis võib esmajoones hirmutada mõte kõigi nende arvete üleviimisest uude panka. Tegelikkuses on see protsess aga lihtne ja kiire ning nõuab vaid paari minutit tegutsemist, räägib Coop Panga erakliendi igapäevapanganduse juht Moonika Maaring.

Mida enne hobimasina tänavale viimist meeles pidada?

Soojad ilmad on jõudnud ka Eestisse ning sellega muutub meie liikluspilt taas kirevamaks. Tavapäraste igapäevaste autode kõrval võtavad oma koha sisse nii kergliikurid, mootorrattad kui hobiautod, mis talvel garaažides on oodanud oma võimalust. Millele aga tähelepanu pöörata enne, kui kahe- või neljarattalisega kevadet nautima minna, räägib lähemalt Coop Kindlustusmaakleri juht Raivo Piibor.