Liigu edasi põhisisu juurde

Hea klient! Levimas on pankade nimel saadetavad petusõnumid, mille abil püüavad kelmid saada ligipääsu kliendi pangakontole. Kahtluse korral ära ava sõnumiga saadetud veebiaadresse. Loe lisaks

 

Hea klient! Seoses kevadpühaga on meie kontorid ja klienditugi 1. mail suletud, samuti on maksete liikumises mõningaid muudatusi, millega palume arvestada. Loe lisaks

Mida enne hobimasina tänavale viimist meeles pidada?

Soojad ilmad on jõudnud ka Eestisse ning sellega muutub meie liikluspilt taas kirevamaks. Tavapäraste igapäevaste autode kõrval võtavad oma koha sisse nii kergliikurid, mootorrattad kui hobiautod, mis talvel garaažides on oodanud oma võimalust. Millele aga tähelepanu pöörata enne, kui kahe- või neljarattalisega kevadet nautima minna, räägib lähemalt Coop Kindlustusmaakleri juht Raivo Piibor.

Esimene ja kõige olulisem asi, mida iga sõidukiomanik peaks enne liiklusesse minekut jälgima, on ülevaatuse ja kehtiva liikluskindlustuse olemasolu. Kui mootorratas või hobiauto seisab garaažis ehk ei osale liikluses, siis pole ka liikluskindlustust vaja ning paljud lõpetavadki selle talveks ära. Kuid nii pea kui ratas või auto taas teele viia, peab ka liikluskindlusega kõik korras olema.

Ühest küljest nõuab seda seadus, teisalt on see oluline ka liiklejale endale – kui peaks juhtuma õnnetus, siis ilma liikluskindlustuseta tuleb teisele poolele tekitatud kahju omast taskust kinni maksta. See aga võib ulatuda sadade või tuhandete eurodeni. Selle vältimiseks tasub võtta see lühike aeg, mis liikluskindlustuse lepingu sõlmimisele kulub. Ka liikluskindlustuse hind on sisuliselt olematu võrreldes võimalike kahjudega, mis selle puudumisel tuleks endal tasuda.

Millal tasub teha kaskokindlustus?

Liikluskindluste kõrval oleks mõistlik kaaluda ka kaskokindlustuse tegemist. Tõenäoliselt on suvehooaja sõiduk ise samuti väärtuslik. Kui liikluskindlustus katab õnnetuse korral teisele sõidukile tekkinud kahjud, siis oma masina remont tuleb ilma kaskota ikka omast taskust kinni maksta. Kaskokindlustuse kulu on mõnikümmend eurot kuus, kuid isegi väiksema õnnetusjuhtumi korral on remondikulud tõenäoliselt kokkuvõttes suuremad kui see igakuine makse.

Samas on ka mõningaid olukordi, kus kaskokindlustus pole valikuvariant. Näiteks kui tegemist on vanema auto või mootorrattaga, siis üldjuhul kaskokindlustust neile ei pakuta või on see sõiduki hinnaga võrreldes ebamõistlikult kõrge maksega. Kuigi liikluses peab kogu aeg olema tähelepanelik, siis ilma kaskokindlustuseta muutub see veelgi olulisemaks. Veenduda tuleks ka selles, et sõidukit parkides ei oleks seda lihtne kahjustada, kuna paljud õnnetused juhtuvad endiselt parklates või tee ääres seisvate sõidukitega.

Mida enne hobimasina tänavale viimist meeles pidada?

Kui kasko tegemine ei tundu mõistlik, siis on alati võimalik täiendada oma liikluskindlustust. Näiteks saab liikluskindlustusele juurde osta autoabi või nn põdrakasko. Ehk isegi ilma kaskota on võimalik oma riske tunduvalt maandada, kui liigud rohkem ringi ja võid suurema tõenäosusega sattuda olukordadesse, kus metsloom jookseb teele või masin jääb ootamatult seisma.

Reaalsuses muidugi pole liikluskindlustuse lisad veel väga populaarsed, kuna pigem valitakse kindlustust hinna järgi ning võidab see pakkumine, kus hind on kõige madalam, mitte kaitse kõige laiem, aga see trend on vaikselt muutumas.

Veendu, et rehvid vastaksid nõuetele

Talvekorteris seisnud sõidukitel esineb seda küll pigem harva, aga kui alla on jäänud naastudega rehvid, siis kevade tulekuga tuleks need välja vahetada. Ametlikult võib naastrehvidega sõita kuni 31. märtsini, aga tänavu on talviste ilmaolude tõttu lubatud nendega sõita kuni aprilli lõpuni.

Kui sõidukil on juba all suvised rehvid, siis tuleks arvestada, et isegi kui aprillis on päike juba väljas ja ilmad valdavalt soojad, võib talv meie kliimavööndis ootamatult tagasi tulla. Seega tasub suviste rehvide kasutamisel ilmateatel pilku peal hoida.

Lamellrehvidega on veidi lihtsam – nendega saab muretult sõita seni, kuni ollakse kindel, et libeduse oht on möödas. Rehvitootjad soovitavad rehve vahetada, kui keskmine päevane temperatuur on kõrgem kui +7 kraadi.

Muidugi tuleks üle vaadata ka rehvide üldine seisukord ja mustrisügavus. Kui rehvid ei vasta nõuetele või on juba üles 5 aasta olnud kasutuses, siis oleks vaja need uute vastu välja vahetada, kuna ajaga rehvide kvaliteet langeb ning koos sellega muutub ka haarduvus kehvemaks. Arvestada tuleks sellega, et sõidu ajal on rehvidel väga väike kontaktpind teega, mistõttu on ääretult oluline, et rehvid vastaksid kõigile nõuetele. Vastasel korral on õnnetused kerged tekkima.

Käi üle kõik sõiduki vedelikud

Autod ja mootorrattad vajavad korrektseks tööks erinevaid vedelikke, mida tuleks üle kontrollida ja vajadusel välja vahetada või juurde lisada. See kehtib nii erinevate mootori-, piduri- jt õlide, aga ka klaasipesuvedeliku kohta. Tavaliselt soovitatakse piduriõli vahetada vähemalt iga kahe aasta tagant, kuna piduriõli seob niiskust. Kui üritada raha kokku hoida ja jätta piduriõli vahetamata, siis peab suure tõenäosusega hiljem kulutama tunduvalt rohkem raha pidurite remondile. 

Mida enne hobimasina tänavale viimist meeles pidada?

Sõltuvalt sõiduki numbrimärgi lõpunumbrist võib kevadel oodata ka tehnoülevaatus. Enne seda on mõistlik üle vaadata tulekustuti kontrolli märgitus. Uue tuleohutuse seadusega karmistati nõudeid tulekustuti kontrollile ja hooldusele. Selle järgi tuleb iga aasta kontrollida autos hoitava tulekustuti seisukorda, et see ohtlikus olukorras oma funktsiooni suudaks täita.

Kui tulekustuti enam nõuetele ei vasta, siis kevadeti leiab sageli sooduspakkumisi, seega tasub silmad lahti hoida.

Isegi kui kohustuslikku tehnoülevaatust kevadel pole, oleks mõistlik lasta auto või mootorratas peale pikka talvepausi professionaalidel üle vaadata. Nii saab kontrollida kõigi vedelike ja rehvide, aga ka teiste liikuvate ja mitteliikuvate osade olukorda. Sellega veendud, et sõiduk on tehniliselt korras ning liikudes ei sea sa ohtu ennast ega teisi liikleijaid.

Hea oleks üle kontrollida ka auto klaasid ning vahetada välja need, mis on saanud kahjustada või pole enam esimeses nooruses. Sellega tagad endale selge vaatevälja ning vähendad õnnetuste ohtu. Samuti on endal mõnusam ringi sõita ning ka teistele näeb sõiduk tänu sellele tunduvalt ilusam ja viisakam välja. Kriimustada saanud esitulede puhul ei pea kohe tõttama neid välja vahetama, kuna üldjuhul saab neid lihtsalt üle poleerida.

Enne liiklusesse minemist on hea mõte valida välja mõni vaiksem koht, kus teha väike proovisõit, et kõike veel üle kontrollida ning samal ajal tuletada meelde mootorratta või hobiauto tunnetust ja võimeid.

Kui otsid endale parimat liiklus- või kaskokindlustust, siis võrdle pakkumisi ja vali endale sobivaim välja läbi Coopi Kindlustusmaakleri.

Jaga

Teised postitused

Kuidas on kõige targem arveid ühest pangast teise viia?

Püsimaksega e-arved on mugav viis oma igapäevaseid rahaasju korras hoida. Kui aga tekib plaan vahetada kodupanka, siis võib esmajoones hirmutada mõte kõigi nende arvete üleviimisest uude panka. Tegelikkuses on see protsess aga lihtne ja kiire ning nõuab vaid paari minutit tegutsemist, räägib Coop Panga erakliendi igapäevapanganduse juht Moonika Maaring.

Mida peaksin teadma, kui soovin kodulaenu uude panka üle tuua?

Pankade laenumarginaalid on hakanud langema ja tingimused muutuvad laenuvõtja jaoks üha paremaks, mistõttu on hea aeg nii neile, kes oma esimest kodu soetavad kui neile, kes mõtlevad kodulaenu refinantseerimisele. Sellest, mida peaks kodulaenu refinantseerimise puhul meeles pidama, jagab oma kogemusi Coop Panga kodulaenude äriliini juht Karin Ossipova.