Avalehele
  • Eraklient
  • Äriklient
  • Investor
  • Coop Pank
  • Info ja Abi
  • Coop
  • ET
  • EN
  • RU
InternetipankTule kliendiks
  • Avaleht
    • Tule kliendiks
    • Alustavale ettevõtjale
    • Ärikliendi paketid
    • Kaardid
    • Maksed
    • Kontsernikonto
    • Gateway liides
    • Sularaha
    • Teeninduskanalid
    • Partnerpakkumised
    • Arvelduskrediit
    • Ärilaenud
    • Alustava ettevõtja väikelaen
    • Korteriühistulaen
    • Liising
    • Autorent
    • Garantii
    • Faktooring
    • E-kaubandus
    • Maksete kogumine müügikohas
    • Maksete kogumine e-arvetega
    • Pangalink
    • Arvelduskonto intress
    • Tähtajaline hoius
    • Liikluskindlustus
    • Kaskokindlustus
    • Varakindlustus
    • Ärikatkemine
    • Ehituskindlustus
    • Vastutuskindlustus
    • Ehitusmasinate ja -seadmete kindlustus (CPM)
    • Transport ja logistika (CMR)
    • Coop Kindlustusmaakler

Coop Pank

  • Tule tööle
  • Tule kliendiks
  • Tule ärikliendiks
  • Liidestused
  • Avatud panganduse platvorm

Juriidiline info

  • Panga tingimused
  • Tunneme oma klienti põhimõte
  • Kliendiandmete töötlemine
  • Küpsiste kasutamine

Info ja abi

  • Pangakontorid
  • Tingimused ja hinnakirjad
  • Hoiuste intressid
  • Valuutakursid
  • Turvalisus ja pettused
  • Korduvad küsimused

Klienditugi

669 0966
E-R 08.30-19.00

klienditugi@cooppank.ee

Pangakaardi ja internetipanga sulgemine (ööpäevaringselt): 669 0966

Coop Pank
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Linkedin
Coop Pank AS, Maakri 30, 15014 Tallinn, Registrikood: 10237832, SWIFT/BIC: EKRDEE22

Oled finantsteenuseid pakkuvate ettevõtete Coop Pank AS, Coop Liising AS ja kindlustuse turustamisega tegeleva ettevõtte Coop Kindlustusmaakler AS veebilehel. Enne mis tahes lepingu sõlmimist tutvu vastava teenuse tingimustega ja vajadusel konsulteeri asjatundjaga. Veebilehe kasutamist jätkates nõustud  veebilehe kasutajatingimustega.

    Blogi

    Naine istub diivanil, hoiab telefoni ja vaatab aknast välja.

    Küberohud varitsevad ka puhkuse ajal

    Turvalisus ・ 28.07.2025

    Suvepuhkuste ajal kipub inimeste tähelepanu hajuma, mis muudab nad lihtsaks sihtmärgiks küberkurjategijatele. Millised ohud varitsevad puhkajaid ja kuidas nad end nende eest kaitsta saavad, selgitab Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

    Üha rohkem näeme küberpettuseid, kus töötajate kaudu üritatakse ligi pääseda ettevõtte andmetele. Ligikaudu 75% sellistest juhtumitest on edukad ennekõike inimliku eksimuse tõttu. Riskid kasvavad eriti puhkusel olles – harjumuspärasest turvatud kontorikeskkonnast ollakse eemal ja kasutatakse avalikke võrke, mis ei paku piisavat kaitset. Seetõttu võib isegi turvateadlik inimene sattuda haavatavasse olukorda just töövälisel ajal, teadmata, et ohustab nii enda kui ettevõtte andmeid.

    Puhkuse ajal töötades pööra turvalisusele erilist rõhku

    Puhkuse ajal tuleb paljudel ette olukordi, kus tööasjad vajavad tähelepanu. Et vältida küberpettuste ohvriks sattumist, on soovitatav kasutada usaldusväärseid ja automatiseeritud raamatupidamislahendusi. Näiteks automatiseeritud maksete edastamine läbi raamatupidamisliidestuse Gateway ja e-arvete kasutamine vähendavad ohtu, kui inimene on eksinud või langenud petukirja ohvriks.

    „Arvepettuseid aitab kõige paremini ära hoida e-arvete kasutamine, kuna siis ei liigu arved PDF-idena meili teel, vaid otse masinloetaval kujul majandustarkvarade vahel,“ räägib Mettas.

    Gatewayd kasutades saab pank makse saaja ja makseinfo automaatselt ettevõtte majandustarkvarast, vältides valede kontonumbrite sisestamist ja ettevõtetele saadetud arve e-kirja pettuseid.

    Jätkuvalt tuleb Mettase sõnul meeles pidada, et ükski panga-, telekomi-, riigi- ega politseitöötaja ei palu kellelgi mitte kunagi öelda ega sisestada telefonikõne käigus PIN2-koodi. „Alati tuleb veenduda, mida oma PIN-koodiga kinnitad. PIN2-kood võrdub inimese allkirjaga ja seda tohib sisestada üksnes siis, kui ollakse lõplikult kindel, millele oma allkirjaga kinnitus antakse.“

    Isiklikke PIN-koode ja kaardiandmeid ei tohiks kunagi kellegagi jagada – see on küberhügieeni põhireegel. Kindel ohumärk on see, kui restoranis soovitakse makset teha eraldi ruumis, märgib Mettas.

    Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

    Kui puhkuse ajal tekib vajadus makset teha, siis on kõige kindlam valik panga mobiilirakendus või internetipank. „Eriti reisides ollakse sageli vähem valvsad ja klikitakse avanenud linkidele ilma järele mõtlemata. Turvalisuse huvides peaks seda siiski vältima või väga tähelepanelikult kontrollima, mis lingiga tegu,“ hoiatab Mettas.

    Reisides järgi olulisi nõuandeid

    Avalikud telefonide laadimispunktid lennujaamades, ostukeskustes, spordiklubides ja mujal pakuvad mugavust, kuid nendega kaasnevad ka varjatud ohud. Kasutades avalikke laadimisjuhtmeid- ja adaptereid ei või kunagi kindel olla, kas seda mööda liigub üksnes elekter või ka andmed.

    Näiteks avalikke laadimiskohti kasutades kaitseb seadmeid andmevarguse eest USB andmeblokeerija, mis lubab läbi ainult elektrit, aga mitte andmeid. Vältida tasub ka tundmatute QR-koodide skaneerimist, kuna lauale võib olla kleebitud petturite kleebis, kes selle kaudu pääsevad ligi su andmetele.

    Enne puhkusele või ka reisile minekut on alati mõistlik teha kaasa võetavale tööarvutile ja telefonile ka tarkavauuendused ning kasutada töökohast eemal olles üksnes enda telefonist jagatud internetivõrku või VPN-i ja vältida avalikke Wifi ühendusi.

    RIA statistika näitab, et petuskeeme tuleb üha juurde ja rünnakute arv on kasutrendis. Seega, juba ammu ei ole küsimus, kas kedagi rünnatakse, vaid küsimus on, millal see juhtub. Parim kaitse võimaliku rünnaku vastu on alati korralik ettevalmistus, mis tagaks kaitse ka puhkuse ajal, mil mõtted sageli mujal.

    Jaga:

    Viimased postitused

    Turvalisus ・ 12.12.2024

    Ettevõtjatele: 5 levinud finantspettust ja kuidas neid vältida

    Turvalisus ・ 05.06.2023

    Coop Pank võttis kasutusele biomeetrilise autentimise

    Vaata kõiki