Blogi
Coop Panga uue turunduskontseptsiooni peaosas on kliendid
Ettevõtlus ・ 24.10.2022
Viis aastat tagasi turule tulnud Coop Pank on saavutanud märkimisväärse jalajälje nii Eesti majanduses ja ühiskonnas kui ka järjest suurema hulga klientide elus. Nüüd uuendas kodumaine pank turunduskommunikatsiooni strateegiat, et see vastaks paremini tänaseks saavutatud turupositsioonile. Coop Panga turundus- ja kommunikatsioonijuhi Kristjan Seema sõnul küsiti uuenduse läbiviimiseks sisend klientidelt ja uus imagokampaania jutustabki neid vastuseks saadud Eesti inimeste ja ettevõtete lugusid.
Alustava pangana oli Coop Pangal viis aastat tagasi oluline eristuda ning leida see positsioon turul, mis teiste pankade poolt täitmata. Tänaseks oleme oma eristuva positsiooni turul üles leidnud, kasvatanud oma turuosa kõigis teenuse valdkondades ja kasvanud ettevõttena igal aastal keskmiselt 40 protsenti. Kui tegevuse algusaastatel keskendus Coop Pank väljapoole Eesti suuremaid linnu jäävatele era- ja äriklientidele, siis tänaseks on meie klientideks kujunenud kodumaist panka eelistavad inimesed ja ettevõtted üle kogu Eesti.
Eesti inimeste hulgas läbi viidud brändiuuring näitas, et Coop Panka tuntakse eelkõige eestimaise pangana, mis aitab elu igas Eesti nurgas edasi viia – ka väiksemates asulates, kust on teised pangakontorid ja isegi sularahaautomaadid ära kolitud. Kuna kõige suurem osa Eesti inimestest elab suuremates linnades ja maakondades, siis jaotuvad ka Coop Panga kliendid samamoodi.
Sellest tuleneb ka panga uus tunnuslause „Pank keset elu“. Oleme seal, kus on meie kliendid – nii linnas kui maal – ja tegeleme Eesti inimeste ja ettevõtete jaoks oluliste valdkondade arendamisega. Uuendasime oma reklaamikeelt, et see peegeldaks paremini seda, mida pangana igapäevaselt teeme ja oluliseks peame. Soovime, et meie turunduskommunikatsioon vastaks sellele positsioonile, mille Coop Pank on Eesti ühiskonnas tänaseks saavutanud.
Pank, mis panustab Eesti ühiskonna kitsaskohtade lahendamisse
Coop Panga oluliseks missiooniks jääb ka edaspidi tagada elu edendamine iga Eesti paigas – see on meie unikaalne panus Eesti ühiskonda. Kui teised suurettevõtted näevad vaeva, et leida nende missiooniga sobituvaid CSR projekte, siis meie jaoks on panustamine arengusse kõikjal üle Eesti orgaaniline osa meie äristrateegiast. Soovime, et elu areneks edasi nii linnades kui väiksemates maakohtades.
Koroonapiirangute periood näitas ilmekalt, kui suur roll on kodumaisel pangandusel majanduse vereringe käimas hoidmisel. Tervisekriisi alguses hindasime kohalikke olusid ja võtsime vastu otsuse jätkata ettevõtete ja majapidamiste finantseerimist. Tarbijate kindlustunne püsis, Eesti elu arenes ja selleks vajati jätkuvalt investeeringuid. Tulemusena muutus ka laenuandjate struktuur – kodumaistest pankadest võetud finantseeringute osakaal kasvas märkimisväärselt.
Väike pank saab olla paindlikum
Koroonapandeemia on üks näide, millest ei jäänud mõjutamata ükski Eesti inimene. Eesti pangana võtame aga vastutuse ja rolli kõikides valdkondades, mida hindame Eesti elu arengu seisukohalt olulisteks. Näiteks finantseerime päikeseparkide rajamist, et hajutada siinsete ettevõtete riske energia hinnatõusu kontekstis. Samuti arvestame kodulaenu pakkumisel ainsa pangana KredExi Maapiirkonna käendust, mis lihtsustab näiteks Lõuna-Eestisse kodu rajamist.
Kodumaise ja koha peal otsuseid tegeva pangana on meil lihtsam hinnata adekvaatselt Eesti inimeste ja firmade ette võetavate projektide potentsiaali, aga ka riske. Keegi teine ei tunne siinse turu võimalusi ja vajadusi paremini. Saame olla finantseerimisotsuste tegemisel paindlikumad ka sellistel juhtudel, mis ehk esmapilgul ei mahu panga finantseeritavate projektide raamistikku, aga mis lahendavad Eesti inimeste jaoks olulisi probleeme.
Näiteks jutustab meie uues kampaanias oma loo Food Studio asutaja Helgor Markov. Tema lugu sai alguse soovist pakkuda Eesti inimestele kvaliteetset ja tervislikku toitu, mille valmistamine poleks aeganõudev. Kuigi kiire elutempo suurendab järjest ebatervisliku valmistoidu osakaalu, siis pole mõtet öelda niigi ajapuuduses vaevlevale Eesti emale või isale, et tuleb hakata ise kontidest suppi keetma nii, nagu seda tehti meie vanaemade ajal. Food Studio pakub seda tervislikku ja maistvat, ilma lisaaineteta puljongit, mis teeb perele tervisliku toidu pakkumise oluliselt lihtsamaks. Helgori sõnul on puljongikeetmine aeglane protsess, mille vastandina sai ta väga kiire nõu ja finantseerimisotsuse Coop Pangast siis, kui tal tekkis vajadus oma tootmist laiendada.
Oma loo räägib ligi 30 aastat Saksamaal elanud Kristin Laufer, kelle soov koos perega kodumaale tagasi kolida takerdus selle taha, et ta ei sobitunud enamike pankade laenukõlbuliku kliendi raamidesse. Kuigi Kristini sissetulek oli Eestisse kodu ostmiseks piisav, laekusid tema sissetulekud välismaalt. Coop Pank toetab talentide koju tagasitulekut ja kui tegemist on veel välismaal edu saavutanud Eesti ettevõtjaga, kes soovib oma lapsi kasvatada kodumaal, siis just selliste unistuste täideviimisel tahame osalised olla.
Igaühe edulugu
Coop Panga brändi visioon on olla igaühe edulugu – meie otsuste tegemise aluseks on iga inimese ja ettevõtte looga eraldi tutvumine, mille puhul arvestame nii konkreetseid inimesi ja plaane kui ka Eesti elu arengut tervikuna. Sellistest päris inimeste ja Eesti ettevõtete lugudest sündiski Coop Panga uus imagokampaania, mille ellu viimisel olid abiks partnerid Divisionist, Agenda PRist ja Initiative’ist.