Avalehele
  • Eraklient
  • Äriklient
  • Investor
  • Coop Pank
  • Info ja Abi
  • Coop
  • ET
  • EN
  • RU
InternetipankTule kliendiks
  • Avaleht
    • Arveldamine
    • Kaardid
    • Maksed
    • Nutikad makseviisid
    • Teeninduskanalid
    Tule kliendiks
    Loe lähemalt
    • Kodulaen
    • Õpetaja kodulaen
    • Kodukaitsja kodulaen
    • Kinnisvara tagatisel laen
    • Remondilaen
    • Kodukindlustus
    Leia sobiv laen
    Loe lähemalt
    • Liising
    • Kasutatud auto liising
    • Autolaen
    • Autorent
    • Autokaubamaja
    • Liikluskindlustus
    • Kaskokindlustus
    Laen, liising või rent?
    Loe lähemalt
    • Väikelaen
    • Reisilaen
    • Remondilaen
    • Autolaen
    • Liikluskindlustus
    • Kaskokindlustus
    • Reisikindlustus
    • Kodukindlustus
    • Kuumaksega reisikindlustus
    • Õnnetusjuhtumikindlustus
    Coop Kindlustusmaakler
    Loe lähemalt
    • Rahasahtel
    • Tähtajaline hoius
    • Lastehoius
    • Hoiuste intressid
    • II sammas
    • III sammas
    Kogumine
    Loe lähemalt

Coop Pank

  • Tule tööle
  • Tule kliendiks
  • Tule ärikliendiks
  • Liidestused
  • Avatud panganduse platvorm

Juriidiline info

  • Panga tingimused
  • Tunneme oma klienti põhimõte
  • Kliendiandmete töötlemine
  • Küpsiste kasutamine

Info ja abi

  • Pangakontorid
  • Tingimused ja hinnakirjad
  • Hoiuste intressid
  • Valuutakursid
  • Turvalisus ja pettused
  • Korduvad küsimused
  • Arveldusteenuste üleviimine

Klienditugi

669 0966
E-R 08.30-19.00

klienditugi@cooppank.ee

Pangakaardi ja internetipanga sulgemine (ööpäevaringselt): 669 0966

Coop Pank
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Linkedin
Coop Pank AS, Maakri 30, 15014 Tallinn, Registrikood: 10237832, SWIFT/BIC: EKRDEE22

Oled finantsteenuseid pakkuvate ettevõtete Coop Pank AS, Coop Liising AS ja kindlustuse turustamisega tegeleva ettevõtte Coop Kindlustusmaakler AS veebilehel. Enne mis tahes lepingu sõlmimist tutvu vastava teenuse tingimustega ja vajadusel konsulteeri asjatundjaga. Veebilehe kasutamist jätkates nõustud  veebilehe kasutajatingimustega.

    Blogi

    Naine ja kaks last istuvad köögis laua taga ja uurivad midagi sülearvutist.

    Millal avada lapsele konto ja teha tutvust rahaasjadega?

    Rahatarkus ・ 08.09.2023

    Lapse iseseisvaks kasvamisel on oluline õpetada talle raha väärtust ning sellega ümberkäimise põhimõtteid. Lapsed on erinevad, kuid enamasti tekivad lapsel esimesed kogemused taskurahaga kooliminekul. Väga tihti võib lapsevanem aga avastada end küsimas, millal avada lapsele pangakonto ja võtta kasutusele pangakaart või kas lasta lapsel arveldada vaid sularahas.

    Õpilaspilet ja pangakaart on tihti esimesed dokumendid, mida laps kasutab

    Hea on lapsega kokku leppida nädala- või päevaraha, et pisike arveldaja õpiks ise oma kulutusi planeerima ja raha jaotama. Tasub kaaluda taskuraha kandmist kord nädalas või kord kahe nädala tagant. Nii teab laps, et iga nädala kindlal päeval laekub tema kontole kokku lepitud summa ja ta saab lihtsamini harjutada oma kulude planeerimist. Kord kuus ülekannet teha on küll vanema jaoks lihtne, kuid rahakasutuse planeerimine võib lapsele kujuneda keerulisemaks kui vanemad oskavad ennustada. Et taskuraha ülekanne meelest ei läheks, saab vanem sõlmida püsikorralduslepingu.

    Pangakaardi abil on lihtne õpetada last raha hoidma. Kui ta ei soovi seda niisama ära kulutada, võib raha lihtsalt kontol ka seista ning koguneda millegi suurema ostuks. Samuti on võimalus avada lapsele eraldi lastehoius, kus raha kogub seismise asemel intressitulu, tervelt 4,25% aastas. Coop Panga poolt kingime me lastehoiuse avamisel stardikapitalina 50 eurot.

    Pangakaardiga ei pea laps aga ilmtingimata mündipurgist loobuma – hoolega kogutud mündid või naabritädi muru niitmise eest teenitud tasu saab laps oma kontole panna tasuta nii pangakontoris kui Coopi kauplustes. Mündid võivad koolikoti põhjas lihtsalt kaduda või laps võib poes kogemata valesti arvestada ja münte lugeda. Lisaks on münte võrreldes pangakaardiga ebamugavam kaasas kanda.

    Ülevaade vanematele

    Sularaha kasutamine on tihti lihtne ja loogiline. Laps näeb konkreetselt, kui palju tal raha on ja kuidas see kulub. Sealjuures tuleb aga ettevaatlik olla, et laps saaks aru, kui kaua ta sellega hakkama peab saama. Sularahas tasudes puudub vanematel ülevaade, millele ja kui palju laps kulutab. Kuid pangakaardi kasutamisel on konto väljavõttelt näha, mis summad ja kus on tasutud. Sellega on võimalik juba varases vanuses lapse raha kasutamise harjumisi kujundada. Internetipangas on võimalik seada eraldi limiidid nii sularaha väljavõtmisele kui kaardimaksetele ning soovi korral võib piirata ka ülekannete tegemise võimalusi. Limiite saab lapsevanem oma interneti- või mobiilipangas lihtsalt ja kiiresti sobivaks muuta, kasvõi ajutiselt, et tasuda mõne suurema ostu eest.


    Naine ja laps vaatavad tahvelarvutit köögis. Laps istub köögilaual, naine seisab tema kõrval.

    Lapsele pangakonto avamine

    Lapsele saab pangakonto avada Coop Panga kodulehel, pangakontoris või klienditoe kaudu. Kontot saab avada lapsevanem või seaduslik esindaja ning selleks on vaja tema enda isikut tõendavat dokumenti. Kuni 15-aastasele konto avamisel ei pea lapsevanem esitama alaealise isikut tõendavat dokumenti.

    Konto avamine lapsele on tasuta ning kuni 26. eluaastani (k.a) on talle tasuta ka kõik Rahnu paketi teenused.

    Pangakaardi kasutamise eelised

    Kui laps on vähemalt 7-aastane, siis on hea kontojäägi mugavaks jälgimiseks tõmmata tema nutitelefoni Coop Panga mobiiliäpp ja teha talle Smart-ID või Mobiil-ID, millega end turvaliselt tuvastada. Äpis saab laps igal ajahetkel veenduda, kas limonaadi ostmiseks on kaardil ikka piisavalt raha. Kui peaks juhtuma, et mõni euro jääb soovitud ostu tegemiseks puudu, saab lapsevanem teha oma Coop Panga kontolt tasuta ülekande ning see on lapse kontol sekunditega. Vajadusel saab laps sularaha välja võtta ka lähimast Coopi kauplusest.

    Mobiili- ja viipemaksed on lapsele lihtsad ja toimuvad väga kiiresti ja mugavalt. Tavapäraselt on nende maksed väikesed ja enamik oste saab teha ära mobiili- või viipemaksena. Kui makseterminal aga turvalisuse tagamiseks vahepeal PIN-koodi küsib ja see on meelest läinud, siis saab seda kiirelt vaadata nii mobiiliäpist kui internetipangast.

    Turvaline pangakaardi kasutamine

    Rahakoti kaotuse või varguse korral on seal olnud sularaha tagasisaamise tõenäosus üliväike. Pangakaardi kadumisel on raha aga kaitstud PIN-koodiga ning kaardi kadumisel saab pangakaardi kiirelt ära blokeerida. Nii pole raha kadunud ka siis, kui laps peakski pangakaardi ära kaotama. Sellegipoolest tasub lapsele meelde tuletada, et ta annaks vanemale kohe teada, kui kaart kaotsi läheb, see ära varastatakse või kui laps unustab kaardi automaati.

    Sarnaselt pangakaardile on ka mobiilil täiendavad turvameetmed, mis ei lase igaühel rahale ligi pääseda. Nii äpis kui internetipangas tuleb sisselogimiseks ennast tuvastada kas läbi Smart-ID, Mobiil-ID või biomeetria, mistõttu võib olla kindel, et kõrvalised inimesed lapse raha kätte ei saa.

    Pangakaardi ja nutitelefoni kasutamine on sularahaga võrreldes tunduvalt turvalisem, lihtsam ja kergemini kontrollitavam, mistõttu on see parem lahendus nii lapsele kui vanemale.

    Pangakaardi kasutamise juures tuleks lapsele selgitada põhitõdesid:

    • PIN-kood tuleb pähe õppida ja sõpradega seda jagada ei tohi.
    • PIN-koodi ei tohi kirjutada pangakaardile, vaid seda saab vajadusel vaadata äpist või internetipangast.
    • Pangakaarti tuleb hoida turvalises kohas.
    • Pangakaarti ei tohi anda kellegi teise kätte hoiule.

    Jaga:

    Viimased postitused

    Rahatarkus ・ 24.03.2025
    Rahaline heaolu algab teadlikest valikutest
    Rahatarkus ・ 21.03.2025
    8 aastat Eesti inimeste heaks: Coop Pank ja Tuleva aitavad Sul targalt raha kasvatada
    Rahatarkus ・ 13.03.2025
    Tähtajaliste hoiuste intressid langevad, kogumishoiuste populaarsus kasvab
    Rahatarkus ・ 03.03.2025
    Kuidas tulumaksutagastust kasutada, petuskeeme vältida ja rohkem raha tagasi saada?
    Vaata kõiki