Liigu edasi põhisisu juurde

Hea klient! Levimas on pankade nimel saadetavad petusõnumid, mille abil püüavad kelmid saada ligipääsu kliendi pangakontole. Kahtluse korral ära ava sõnumiga saadetud veebiaadresse. Loe lisaks.

4 nippi oma kasutatud auto müümiseks

Kevad on kohe ukse ees ning aktiivne autode ostmise ja müümise aeg seega juba nurga taga! Kui Sul on plaan oma auto tuleval kevadel auto turule paisata, siis tuleks teekond juba praegu ette võtta. Kuidas aga oma neljarattaline maha müüa nii, et ostja kui ka Sina müüjana rahul oleksite? Häid nippe kasutatud autode müümiseks jagab meiega Amserv Auto AS kasutatud autode müügijuht Raivo Rumberg.

Tunne turgu ja tee turuanalüüs

“Enne oma auto turule paiskamist on väga oluline teada, kas Sinu auto on nii-öelda nõutud kaup või mitte,” sõnab Rumberg. Üks lihtsamaid alguspunkte on kindlaks teha, mis tüüpi autoga on tegu - pereauto, sportauto, kaubik, uunikum või maastur. Uunikumide või sportautode puhul tasub Rumbergi sõnul hoolsalt jälgida hooaega, millal auto müügile panna ning väga eriliste autode puhul on hind veelgi olulisem.

“Samuti ei tohiks nii-öelda konkurente unustada,” naerab Rumberg ning lisab, et enne müügikuulutuse üles riputamist tuleks üle vaadata, mis hinnaga ning millises seisukorras on sama marki autod. “Üks hea nipp on näiteks auto24.ee portaalis lisada filtritesse oma auto andmed nagu mark, mudel, aasta, käigukast ja auto läbisõit. Nii leiad, kui palju ja millise hinnaga on samasuguseid sõidukeid müügis,” annab Rumberg Nõu. “Tänu väikesele eeluurimisele saad kergemini paika panna oma müüdava sõiduki hinna ja garanteerid, et nii Sina kui ostja ei saa petta,” lausub Rumberg.

Kui neljarattalisele sõbrale on sobiv müügihind leitud, siis tuleb vaid oodata, kuni õige ostja Sinu sõidukini jõuab. “Kui aga auto müümisega on kiire, siis võib alati juhtuda, et tehing sooritatakse konkurentidega võrreldes tunduvalt soodsamalt kui oli auto esialgne müügihind,” sõnab Rumberg. Müügijuht lisab, et enim soovitab ta kasutada ametlike automüüjate abi, kes teevad Sinu autole kohe ostupakkumise või võtavad sõiduki komisjonimüüki.

Tee autole korralised hooldused

Kui peas hakkab idanema mõte auto müümisest, siis tee oma neljarattaline kindlasti nii seest kui väljast korda. “Alustada võib kasvõi nii lihtsast asjast nagu auto pesemine, mida võid teha ise või lasta professionaalid oma sõiduki kallale,” annab Rumberg nõu. Rumbergi sõnul võiks auto pärast pesu välja näha nagu uus. “Autole tuleks teha kõikvõimalikud müügieelsed pesud - keemiline pesu salongile, mootoripesu, välispesu ning võimalusel ka poleerida või vahatada auto kere,” soovitab Rumberg.

Lisaks puhtusele paneb Rumberg südamele ka auto tehnilise olukorra. Oluline on, et sõidukil oleks enne müümist tehtud kõik tehase poolt ettenähtud hooldused. “Kui autol on kohe tehnilise hoolduse aeg tulemas, siis tuleks see kindlasti enne müüki ära teha. See annab kindluse, et auto on tehniliselt korras ja uuel omanikul ei teki esimese asjana lisakulu,” lausub Rumberg. “Isegi, et auto tehniliselt korda tegemine võib osutuda väga kulukaks, on korras auto müümine tunduvalt lihtsam kui vigadega auto müümine,” lausub ta. Rumberg lisab, et korras autot saab ka tunduvalt kõrgema hinnaga müüa ning üldjuhul on ostjad nõus nii-öelda täispaketi eest rohkem välja käima.

Turunduslik välimus ehk kuidas teha häid müügipilte

Esmakordsele automüüjale võib müügipiltide tegemine tunduda vast kõige suurema väljakutsena. “Kindlasti tekivad küsimused - millise nurga alt pilt teha, kus on selleks kõige parem paik ning mida üldse pildistada,” toob Rumberg levinumad mured välja. Esmalt tasub Rumbergi sõnul enne auto üles pildistamist eemaldada sõidukist kõik isiklikud esemed. Seejärel tuleks mõelda valgusele ehk pimedas tehtud pildid jäävad alati kehvad. “Ideaalne oleks, kui autost oleksid pildid tehtud näiteks päikeseloojangul või väga päikselisel päeval. Nii on auto detailid kõik kenasti näha ja mis seal salata - pilt on ka lihtsalt silmale ilus vaadata,” õpetab Rumberg.

Vihma või lumesajuga tehtud välispildid pole Rumbergi sõnul parim valk. Kui looduslik hea valgus pole võimalik, soovitab Rumberg leida üles hea valgusega garaažid ja parklad. “Tähele tuleks kindlasti panna, et igas garaažis või parklas tehtud pildid ei jää kaunid ning võivad olla liiga tumedad ning vajadusel võiks kasutada lisavalgustust,” sõnab Rumberg.

Järgmisena tuleks kindlasti auto kõikide nurkade alt üles pildistada, et ostja ei peaks nuputama, milline on auto näiteks eest või tagant. “Kui autol on ka mõningaid kerevigastusi, tuleks ka need kindlasti üles pildistada, et ostja ei saaks koha peale tulles petta, vaid teaks juba eos arvestada, millised kriimud, mõlgid või näiteks rooste autol esinevad,” annab Rumberg nõu. Samuti on hea üles pildistada auto interjöör, et potentsiaalne ostja teaks, millised istmed, rool, multimeedia keskkond ja auto pagasiruum teda ees ootavad.

Õigete müügikeskkondade valik

Üks populaarsemaid variante on kindlasti automüügi portaalide nagu auto24.ee kasutamine. “Viimasel ajal liigub üha rohkem kasutatud autosid ka Facebook Marketplace’is, kus saavad müüja ning potentsiaalne ostja väga lihtsasti omavahel suhelda,” toob Rumberg näite. Õige kanali valik auto müümiseks oleneb peamiselt sellest, kui palju oled Sa müüjana nõus nii-öelda reklaami eest maksma. Automüügi portaalides kuulutuste lisamine on tasuline, Facebookis kuulutuse lisamine aga täiesti tasuta. “Samuti võib ostjale Facebookis suhtlemine tunduda usaldusväärsemana, kuna nii ostja kui ka müüja näevad kohe müügitehinguga seotud inimese profiili ja teadmatust võib nii olla palju vähem,” sõnab Rumberg.

“Sportautode või uunikumide müümisel võiks kindlasti kaaluda ka spetsiaalseid foorumeid, kus on just nende autode huvilised kokku kogunenud,” pakub Rumberg. Lisaks foorumitele on ka Facebookis erinevaid gruppe nii-öelda tavapäraste sõiduautode müümiseks kui ka sportautodele ja uunikumidele. Alati on ka võimalus oma kasutatud auto viia mõnda autoesindusse või autode edasimüüjale, kes kogu nii-öelda müümisega seotud tralli teeb Sinu eest.

Lihtsad nipid, mida auto müüki paiskamisel meeles pidada:

  1. Tee turuanalüüs. Vaata üle autode müügiportaalid ning uuri, mis hinnaga ja millises seisukorras on sama marki autod. Nii saad paika panna oma sõiduki hinna. Mida väiksem on läbisõit, mida rikkalikum mugavusvarustus ja mida uuem on auto, seda kõrgemat hinda saab küsida.
  2. Tee autole korralised hooldused. Tee autos korralik puhastus, viska välja kõik prügi ning pese auto nii seest kui väljast. Vajadusel lase teha parandustööd, et auto oleks tehniliselt korras.
  3. Korralikud müügipildid ja turunduslik välimus. Kõige olulisem on tähelepanu pöörata valgusele, et auto piltidelt kenasti välja paistaks. Lisaks tasub üles pildistada kõik autol olevad vead, et potentsiaalne ostja ei ostaks nii-öelda põrsast kotis.
  4. Õigete müügikeskkondade valik. Kui soovid auto reklaamimise eest ka maksta, tasub kindlasti kasutada automüügi portaale. Kõige lihtsam ja ka tasuta variant on müügikuulutus üles panna Facebook Marketplace’i.

Kui oled aga hoopis ostja poolel ning unistad uuest autost, siis hea abimees on autolaen, tänu millele saad headel tingimustel uue sõiduvahendi soetada. Autolaenu taotluse saad mugavalt täita veebis ning on hea võimalus suuremad väljaminekud pikema aja peale ära jagada.

Jaga

Teised postitused

Kuidas on kõige targem arveid ühest pangast teise viia?

Püsimaksega e-arved on mugav viis oma igapäevaseid rahaasju korras hoida. Kui aga tekib plaan vahetada kodupanka, siis võib esmajoones hirmutada mõte kõigi nende arvete üleviimisest uude panka. Tegelikkuses on see protsess aga lihtne ja kiire ning nõuab vaid paari minutit tegutsemist, räägib Coop Panga erakliendi igapäevapanganduse juht Moonika Maaring.

Mida enne hobimasina tänavale viimist meeles pidada?

Soojad ilmad on jõudnud ka Eestisse ning sellega muutub meie liikluspilt taas kirevamaks. Tavapäraste igapäevaste autode kõrval võtavad oma koha sisse nii kergliikurid, mootorrattad kui hobiautod, mis talvel garaažides on oodanud oma võimalust. Millele aga tähelepanu pöörata enne, kui kahe- või neljarattalisega kevadet nautima minna, räägib lähemalt Coop Kindlustusmaakleri juht Raivo Piibor.